Original title:
Vliv kulturních rozdílů na webdesign
Translated title:
The Influence of Cultural Differences on Webdesign
Authors:
Veselý, Jindřich ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá aktuálním a palčivým tématem kulturních diferencí. Tuto problematiku vztahuje k oblasti projevu kultury a domácí země v rámci internetu a online komunikace. Na základě rešerše předešlých studií má tato práce za cíl prokázat vliv kulturních dimenzí na webdesign a obsah. Na vzorku největších pivních producentů z České republiky, Japonska a Velké Británie doplněných o největší mezinárodní pivovarnické společnosti jsou analyzovány prvky charakterizující kulturní odlišnosti. Hlavní rámec této studie je postaven na předpokladech a východiscích podle G. Hofstede a E. T. Hall. Byl tak prokázán vliv kultury v dimenzích - Collectivism/Individualism, Power Distance, Uncertainty Avoidance, High/Low Context, Masculinity/Femininity, Time Orientation doplněné o symboliku barev. Doporučuje se proto firmám věnovat větší pozornost kulturní adaptaci webové komunikace, což může přinést jak lepší atraktivitu a srozumitelnost, tak zároveň vyšší přidanou hodnotu pro samotného zákazníka.The work deals with the current burning issue of cultural differences. These issues relate to the expression of culture and one's home country within the mediums of the Internet and online communication. Based on the research of previous studies, this work aims to demonstrate the influence of cultural dimensions in web design and content. In a sample of the largest beer producers in the Czech Republic, Japan and Great Britain supplemented with the largest international brewing companies are analyzed components which characterize cultural differences. The main scope of this study is based on assumptions and theories according to G. Hofstede and E. T. Hall. It thus demonstrates the influence of culture and dimensions -- Collectivism/Individualism, Power Distance, Uncertainty Avoidance, High/Low Context, Masculinity/Femininity, Time Orientation and Colour symbolism. It is recommended that companies pay more attention to the cultural adaption of web communication, which can bring more clarity and attractiveness, and also a higher added value to the customer himself.
Keywords:
Content Analysis; Cultural Adaptation; Cultural Analysis; Culture; Web Design; Content Analysis; Cultural Adaptation; Cultural Analysis; Culture; Web Design
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25212