Original title:
Marketingová studie vybrané turistické destinace - Východní Čechy
Translated title:
Marketing study of turistic region - Eastern Bohemia
Authors:
Točoňová, Jana ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Strakova, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je představení a analýza turistického regionu Východní Čechy. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická. Seznamuje s pojmem marketing, destinace a destinační marketing. Druhá, praktická část, se zabývá již konkrétní destinací -- Východní Čechy. Obsahuje vnější analýzu marketingového prostředí Východních Čech, primární a sekundární nabídku destinace, identifikace hlavních konkurentů a marketingový výzkum návštěvníků. Závěrečná část práce shrnuje hlavní nedostatky a překážky rozvoje cestovního ruchu a snaží se nabídnout nějaké možnosti řešení.The object of the study is presentation and marketing analysis of touristic region Eastern Bohemia. The study is divided into two sections. First section is theoretic. It desribes marketing, touristic destination and destination marketing. Second section is practical and contains marketing environment of Eastern Bohemia, primary and secondary offer of region, identification of main competitors and marketing research of visitors. The final part of study summarizes essential imperfections and barriers of development of tourism in the region and suggests some solutions.
Keywords:
Destination Management; Destination Marketing; Eastern Bohemia; destinační management; marketing destinace; Východní Čechy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24912