Original title:
Komunikace s médii a publicita neziskové organizace
Translated title:
Communication with the Mass Media and Publicity of a Non-Profit Organization
Authors:
Trůblová, Alžběta ; Musil, Martin (advisor) ; Matyášová, Šárka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na problematiku publicity a řízení vztahů s veřejností v neziskové organizaci. V první části práce syntetizuje teoretické poznatky z oblasti komunikace, marketingu, public relations a vytváří z nich přehled nástrojů a postupů vhodných pro užití v neziskové organizaci. Na této teoretické bázi je v praktické části provedena analýza současného systému komunikace v organizaci. Těžištěm této diplomové práce je navržení nové komunikační strategie, včetně nového grafického designu, volby vhodných komunikačních nástrojů a systému jejich užití. Zkoumanou neziskovou organizací je Klub Za starou Prahu, občanské sdružení s více než stoletou tradicí, zaměřené na ochranu architektonického dědictví a zachování genia loci našich měst. Nová komunikační strategie by měla Klubu pomoci zlepšit koordinaci informačních toků a vytvořením jednotného, nezaměnitelného image, získat větší publicitu a podporu veřejnosti pro své cíle.The Diploma thesis is focused on publicity and public relations in non-profit organization. The first part of the work synthesizes theoretic findings from the field of communication, marketing and public relations and is using them to generate an overview of instruments and procedures suitable for use in a non-profit organization. Based on this theoretic assumption is Analysis of current communication system used by the organization. The main aim of this thesis is to draft a brand-new communication strategy, including a new graphic design, a set of communication tools and a system of their applications. The subject of the research is the Club For Old Prague, a civic association with more than a century long tradition in the field of architectural heritage protection and preservation the genius loci of our towns. The new communication strategy should help the Club to improve coordination of the flow of information, and through to newly created, unified and unmistakable image gain more publicity and public support for Club's goals.
Keywords:
Communication; Non-profit organization; Public Relations; komunikace; nezisková organizace; public relations
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25319