Original title:
Analýza nákupního chování ve městě Bruntál
Translated title:
The analysis of shopping behavior in Bruntál
Authors:
Burkertová, Martina ; Cimler, Petr (advisor) ; Filipová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou maloobchodní sítě města Bruntál a následnou analýzou nákupního chování bruntálského obyvatelstva. Práce je rozdělena do tří kapitol. První se zabývá charakteristikou Moravskoslezského kraje a města Bruntál. Popisuje především demografickou a sociálně-ekonomickou strukturu obyvatelstva. Druhá část se zabývá podrobným popisem nákupních možností v Bruntále s důrazem na velkoplošné prodejny (hypermarkety, supermarkety a diskonty). Třetí závěrečná a stěžejní část práce spočívá v důkladné analýze výsledků dotazníkového šetření a v její následné interpretaci za pomoci grafů a tabulek.The bachelor thesis is covering characteristics of retail shopping of town Bruntál and the following analysis of the behavior of customers. The work is divided into three chapters. First describes basic characteristics of the region and Bruntál itself. It covers mainly demografical and socioeconomical structure of inhabitants. Second part discuss in detail available shopping facilities of Bruntál with the emphasis on the large shops (hypermarkets, supermarkets, disconts). Third, final part proceeds with the analysis of results of the questionary research performed in Bruntál. The interpretation of the results was given using graphs and tables.
Keywords:
analysis; qustionary research; shopping behavior; analýza; dotazníkové šetření; maloobchod; nakupní zvyklosti
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24522