Název:
Ochrana spotřebitele na trhu textilních výrobků
Překlad názvu:
Customer protection on the market of textile products
Autoři:
Leinveberová, Tereza ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Čiplová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá ochranou spotřebitele na trhu textilních výrobků. Cílem bakalářské práce je analyzovat znalosti spotřebitelů v oblasti označování textilu, zmapovat jejich preference při nákupu oděvů a názory na kvalifikovanost prodejců textilních výrobků. Druhotným cílem je charakteristika postojů prodejců ke značkám kvality, textilnímu vzdělání a zájmů zákazníků o informace uvedené na etiketách výrobků. Marketingový výzkum byl proveden metodou písemného dotazováním spotřebitelů a osobního dotazování prodejců textilu. Z provedeného výzkumu vychází, že spotřebitelé znají pouze některé symboly údržby. Nakupují nejčastěji podle vzhledu textilu a shledávají prodejce textilu za nekvalifikované. Prodejci textilu nepovažují značky kvality a textilní vzdělání za důležité. Dle jejich názoru se spotřebitelé o bližší informace uvedené na textilu nezajímají.This bachelor thesis is devoted to the customer protection on the market of textile products. The aim of the thesis is to analyse customers' knowledge in the field of textile labelling, to record their preferences when buying clothes and to observe customers' opinions about competency of textile vendors. The secondary aim is to define textile vendors' attitudes to quality brands, textile education and customers' interests in information provided on product labels. The market research was obtained by the written questionnaires for users and by personal questioning of textile sellers. The market research provides the following results - the users know only some of the maintenance symbols, the product appearance has the strongest influence when shopping and the sellers are not educated enough. Textile sellers do not find quality labels and textile education important. According to their opinions, customers are not interested in detailed information about the products.
Klíčová slova:
bio oblečení; ochrana spotřebitele; označování; textilní výrobky; značka kvality; customer protection; labelling; organic clothes; quality label; textile products
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/27634