Název:
Jak si založit podnik
Překlad názvu:
How to establish a company
Autoři:
Konečný, Viktor ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Slunsky, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou založení podniku v oblasti franchisingu. Konkrétněji se jedná o fiktivní založení vzorové pobočky podniku působícího v oboru kavárenských služeb, který by se mohl v budoucnu stát úspěšným franchisingovým modelem. Primární výhodou franchisingu oproti jinému druhu podnikatelské spolupráce je především snížení rizika pro investora. Ten již nakupuje ozkoušený a fungující model a nemusí tedy věnovat tolik úsilí a času pro jeho zavedení. Výhodu pro poskytovatele pak představuje jednodušší rozšiřování podnikatelské sítě. Hlavní důvod vypracování podnikatelského plánu společnosti právě v kavárenském oboru je ten, že se jedná o velmi zajímavou oblast. Správné zpracování, úprava a servírování kávy není jednoduchý postup a ne ve všech kavárnách a restauracích se s takto připravenou kávou můžeme setkat. Právě nabídka kvalitní a chutné kávy za podstatně nižší cenu než nabízí současná konkurence, by měl být hlavní faktor, který by společnost měla využít pro svůj úspěch trhu. Základním cílem diplomové práce je analýza a stanovení celkového podnikatelského konceptu nově vznikající společnosti. Především se jedná o stanovení podnikové strategie, poslání a vize, se kterou chce společnost uspět na trhu. Dále se jedná o stanovení marketingové, výrobkové a cenové strategie. Sekundárním cílem je pak zjištění potřebného počátečního kapitálu, analýza plánovaných finančních ukazatelů společnosti a stanovení návratnosti vložené investice.This diploma thesis is focused on a franchising business establishment, particularly on the business establishment of a fictive coffe house which could become a well known franchising concept on the Czech market. Primary advantage of franchise compared to the other types of business cooperation is mainly risk reduction for the investor (franchisee) who obtains proven model of the business. For the franchisor the franchise means an easier way how to widen his business without taking higher lability. The main reason for choosing this topic is an attractivity of this field. Correct preparation and serving of a cup of coffee is not an easy process and there is not a big number of coffee houses and restaurants which can offer such a coffee. By offering high-quality and delicious coffee at user acceptable price our company would like to achieve its objectives and be a successful. The primary objective of this diploma thesis is to analyse and define strategy, mission, vision, marketing activities, product strategy and price policy of a new coffee house. These factors should be used for successful enter to the market. Secondary objective is to determine necessary initial capital, planned costs analysis and investment rate of return.
Klíčová slova:
franchisant; franchising; franchisor; kavárna; licence; podnikatelský plán; business plan; coffee house; franchise; franchisee; franchising; franchisor
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26939