Original title:
Trends in Mobile Marketing
Translated title:
Trends in Mobile Marketing
Authors:
Chocholová, Petra ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Štěpánek, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The principal aim of this thesis is to assess the state of the mobile marketing as of the first quarter of 2011 and to discuss various scenarios of the future development. This thesis defines the terms "mobile marketing" and "mobile advertising" and identifies the main players in the industry. It explores the main categories of mobile advertising such as mobile messaging, in-content and mobile internet advertising. Later, it analyzes the latest trends in the industry and describes in detail the advancements in QR tagging, location based advertising and augmented reality.Hlavním cílem této práce je posoudit současný stav mobilního marketingu a odhadnout jeho pravděpodobný vývoj do budoucna. Tato práce se postupně zabývá definicí mobilního marketingu a mobilní reklamy, popisem hlavních hráčů na trhu a definicí jeho jednotlivých kategorií. V závěru analyzuje nejnovější trendy a detailně se zaměřuje na popis těch nejvýznamnějších, jako QR kódy, lokalizační reklama nebo "rozšířená" realita.
Keywords:
augmented reality; location-based advertising; mobile advertising; mobile marketing; QR codes; lokalizační reklama; mobilní marketing; mobilní reklama; QR kódy; rozšířená reality
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26873