Original title:
Exportní strategie společnosti Chocoland Beri
Translated title:
Export strategy for company Chocoland Beri a.s.
Authors:
Hraníková, Michaela ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Karas, Leoš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou exportu a návrhem exportní a marketingové strategie společnosti Chocoland Beri a.s. se sídlem v Králově Dvoře, která je jedním z největších výrobců sezónních cukrovinek na českém trhu. Práce je zaměřena na analýzu současné situace exportu společnosti a na potenciální zahraniční trhy, které by společnost mohla získat. Práce zahrnuje mezinárodní marketingový mix společnosti a doporučení exportní a marketingové strategie, kterou by se měl podnik v budoucnosti řídit.In my bachelor thesis, I am writing about export analysis and export and marketing proposals for the company called Chocoland Beri a.s. , which is located in Králův Dvůr. Chocoland Beri a.s. is one of the biggest producers of seasonal chocolate confectionery on the Czech market. The thesis is focusing on analysis of actual export situation of the company and on potential foreign market, which the company could prosper from. The thesis also includes international marketing mix of the company and recommended export and marketing strategy, which the company should adhere to in the future.
Keywords:
export strategy; international marketing; international marketing mix; marketing strategy; potential foreign markets; exportní strategie; marketingová strategie; mezinárodní marketing; mezinárodní marketingový mix; potenciální zahraniční trhy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25314