Original title:
Specifická role marketingu v oblasti zdravotního pojištění
Translated title:
The specific role of marketing in the field of health insurance
Authors:
Cestr, David ; Procházková, Markéta (advisor) ; Bek, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je zhodnocení možností zdravotní pojišťovny ve vytváření marketingových plánů a jejich realizace. Specifické postavení těchto subjektů vytváří odlišný prostor pro marketingové aktivity, na druhé straně je však spojeno s řadou legislativních omezení a respektováním etických norem. Práce se snaží najít odlišnosti i společné rysy mezi marketingem zdravotní pojišťovny a jinými komerčními společnostmi. V první části jsou popsány teoretické základy, principy, metody a nástroje marketingu, které jsou později aplikovány na obor zdravotního pojištění. Právě základní informace o zdravotním pojištění, jeho vznik a vývoj a současná situace na tomto trhu jsou pokračováním první části. Druhá část se již zabývá analýzou konkrétní zdravotní pojišťovny, jejím marketingovým plánem a rozpočtem. Součástí této aplikační části bude i dotazníkové šetření, které charakterizuje celkové povědomí veřejnosti o zdravotních pojišťovnách a její postoj k jednotlivým zdravotnickým zařízením.The main target of this Master thesis is to find out health insurance company's possibilities in creating marketing plans and their implementation. The health insurance company is a specific subject which has different marketing tools as well as other responsibilities and legislative limitations. First part describes theoretical principles, methods and tools of marketing. Those are later applied to the field of public health insurance. Basic information about health insurance, its creation, formation and development concludes this passage. Second section deals with analysis of particular health insurance company, its marketing plan, budget, strategy, etc. An evaluation survey which depicts general public awareness of health insurance companies and their activities is also included in this part.
Keywords:
health insurance; health insurance company; marketing planning; non-profit sector marketing; services marketing; marketing neziskového sektoru; marketing služeb; marketingové řízení; zdravotní pojištění; zdravotní pojišťovny
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26590