Original title:
Posouzení nákupní atmosféry vybraných obchodních řetězců
Translated title:
Evaluating of shopping atmosphere in selected sales chains
Authors:
Kholová, Pavla ; Chylíková, Hana (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se věnuje zhodnocení nákupní atmosféry v prodejnách Penny Market a Lidl. První kapitola je věnována teoretickému vymezení pojmu nákupní atmosféra a charakteristice jednotlivých kritérií, která tuto atmosféru tvoří. Druhá kapitola popisuje společnosti, kterých se práce týká. Věnuje se jejich působnosti na českém trhu, sortimentu a speciálním akcím. Třetí kapitola je věnována terénnímu výzkumu, který byl proveden v jednotlivých provozovnách. Detailně se věnuje jednotlivým kritériím a jejich analýze. Další část kapitoly je zaměřena na sezónu a její vliv na nákupní atmosféru. Posledním bodem je zhodnocení výsledků a návrh možných řešení pro zlepšení situace.This thesis is about evaluating shopping atmosphere in Penny Market and Lidl in one city. First chapter is dedicated to definition of shopping atmosphere and it also characterizes criterions which make this atmosphere. Second chapter describes companies Penny Market and Lidl. It is about assortment and special actions. Third chapter analyses atmosphere in these discounts. The other part of the chapter is focused on season and its influence on atmosphere. Last point is about analysing results. There are also some proposals how to improve negative points.
Keywords:
Lidl; Penny Market; shopping atmosphere; Lidl; nákupní atmosféra; Penny Market; sezóna
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25716