Original title:
Úloha spotřebitelských soutěží v komerčních komunikacích.
Translated title:
The role of consumer contests in commercial communications
Authors:
Pokorná, Kristýna ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se věnuje postavení spotřebitelských soutěží v komerčních komunikacích. Cílem je zhodnocení jejich úlohy v rámci komunikačního mixu. Teoretická část analyzuje spotřebitelské soutěže jako jeden z nástrojů podpory prodeje a popisuje jejich specifika. Praktická část vychází z vlastního terénního šetření a zkoumá, zda spotřebitelské soutěže mají vliv na nákupní rozhodování a na povědomí o značce.The thesis deals with the role of consumer contests in commercial communications. The aim of this thesis is to assess their role in communication mix. The theoretical part analyzes consumer contests as one of sales promotion tools and describes their specific features. The practical part stems from my field research and examines whether consumer contests have any impact on purchase decision and on brand awareness.
Keywords:
consumer contests; lottery act; purchase decision; sales promotion; loterijní zákon; nákupní rozhodování; podpora prodeje; spotřebitelské soutěže
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26180