Original title:
Vybrané problémy kvantitativního výzkumu trhu a jejich srovnání (Německo-Česko)
Translated title:
Selected problems of quantitative market research with a focus on an online concept test in Czech Republic and Germany and comparison of it’s the results
Authors:
Stakharyuk, Ulyana ; Bártová, Hilda (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je věnována výzkumu trhu se zaměřením na online metodu. Popisuje náležitosti dotazníku analyzuje výhody a nevýhody této moderní metody. V práci je aplikován online konceptový test lotyšské kosmetické řady MÁDARA v ČR a Německu, je provedená podrobná analýza a srovnání výsledků testu, také navržen koncept s největším potenciálem. Analyzuje se vnímaní kosmetické řady MÁDARA a zájmů o její koupi ženami obou zemí a je určeno na kterém trhu (na českém nebo německém) je tento zájem větší.The thesis approaches market research with a focus on the online method. It details the online survey method and highlights its advantages and disadvantages.In the thesis an online concept test is applied for a Latvian cosmetic MÁDARA which runs in Germany and Czech Republic. The survey results are analyzed thus giving the concept with the greatest potential. It interprets the perception of cosmetic MÁDARA and interests of women in its purchase in both countries. Finally the market in which inters in buying cosmetic is higher is chosen.
Keywords:
comparison of interest of Czech and German women; market research; online concept test; online konceptový test; srovnání zájmů českých a německých žen; výzkumu trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23879