Original title:
Strategická koncepce firmy Bristec CZ, s.r.o.
Translated title:
Strategic concept of company Bristec cz s.r.o.
Authors:
Kolín, Jan ; Svobodová, Ivana (advisor) ; Srpová, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Strategická koncepce firmy Bristec cz s.r.o. analyzuje a hodnotí postavení zkoumané společnosti na trhu a hledá možnosti pro budoucí rozvoj. Práce je rozdělena na teoretickou a aplikační část, která se dále dělí podle podnikatelské aktivity společnosti. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako poslání, vize a cíle. Popsány jsou také principy strategického řízení a tvorba strategické analýzy. Dále jsou uvedeny typy strategií od známých autorů a specifika rodinných firem. Teoretická část je navíc tvořena citáty slavných osobností, které potvrzují důležitost tvorby strategie. Aplikační část představuje společnost Bristec cz, její podnikatelské aktivity a jejího hlavního dodavatele. Na větrací systémy i na rehabilitace je pak provedena strategická analýza. Následuje tvorba poslání a vize společnosti a zhodnocení podnikatelského portfolia. Aplikační část je zakončena strategickými doporučeními pro společnost.The diploma thesis Strategic concept of company Bristec cz s.r.o. analyses and evaluates company's position in the market and searches opportunities for future development. The thesis is divided into theoretical and application part, which is then divided according to business activity of the company. Terms as mission, vision and goals and explained in the theoretical part. Principles of strategic management and conduction of strategic analysis are also described. Types of strategy from renowned authors and specifications of family companies are then introduced. The theoretical part furthermore consists of quotations from famous personalities, which emphasize on importance of strategy creation. The application part introduces Bristec cz, its business activities and main supplier. Then, strategic analysis is conducted on both ventilation systems and physiotherapy. After analysis follow creation of company's mission and vision and evaluation of business portfolio. The application part is concluded by strategic recommendations for the company.
Keywords:
Mission; Physiotherapy; Strategic analysis; Ventilation systems; Vision; Poslání; Rehabilitace; Strategická analýza; Vize; Větrací systémy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25625