Název:
Využití typografie pro management podniku.
Překlad názvu:
Utilisation of typography in enterprise management.
Autoři:
Bedřichová, Jana ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce analyzuje problémy vizuální komunikace a interpretace vizuálních informací. Zaměřuje se na aspekty psychologické, typografické a teorii barev, jež je vhodné zohlednit při návrhu dokumentu. Práce se také zabývá oblastí interpretace informací příjemcem. Úvodní část práce je úvodem do problematiky firemní identity (a jejích složek) a vymezuje její styčné body s oblastí psychologie a designu. Následující kapitoly zahrnují základní poznatky z oblasti typografie, psychologie, kompozice, designu a teorie barev. Tyto kapitoly uvádějí teoretická východiska, uplatnitelná v oblasti firemního designu. Poslední kapitola práce definuje redesign firemního vizuálního stylu a na konkrétních příkladech z praxe ukazuje propojení s teoretickými poznatky uvedenými v této práci.This thesis is analysing some problems of visual communication and interpretation of visual information. It's focus on psychological, typographycal and colour aspects of document design. This thesis also includes some facts about an interpretation of information by the spectator. Introduction of this thesis points to the problems of corporate identity (and its components) and its conections with psychology and design. Then chapters with a bacic knowledge of typography, psychology, composititon design and color therory are defined. These chapters bring theoretical principles, applicable in corporate design. The last chapter defines the redesign of the corporate visual style and through some examples of the practice shows its conections with the theoretical knowledge described in this thesis.
Klíčová slova:
design; firemní vizuální komunikace; firemní vizuální styl; návrh dokumentů; psychologie; redesign; typografie; corporate visual communication; design; document design; psychology; redesign; typography
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26725