Original title:
B2B marketing
Translated title:
B2B marketing
Authors:
Pospíšilová, Lucie ; Procházková, Markéta (advisor) ; Boučková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je aplikovat teoretické poznatky z oblasti B2B marketingu na příklad marketingových procesů v konkrétní firmě, zhodnotit současný stav její činnosti s ohledem na principy B2B a navrhnout relevantní doporučení. Teoretická část se zabývá specifickými charakteristikami B2B marketingu, popisuje jeho odlišnosti od marketingu na spotřebitelských trzích, věnuje se problematice nákupního chování organizací a vymezuje zvláštní znaky marketingového mixu v oblasti B2B. V praktické části jsou shrnuté teoretické poznatky vztaženy k aplikaci B2B marketingu ve Schwarzkopf Professional, divizi profesionální vlasové kosmetiky firmy Henkel.The main goal of this bachelor thesis is to apply theoretical knowledge in B2B marketing to the example of marketing processes in a particular company, to evaluate the current situation of its activities with regard to B2B principles and to suggest relevant recommendations. The theoretical part focuses on specific characteristics of B2B marketing, describes its differences from marketing on consumer markets, deals with buying behaviour of organizations and specifies particular features of marketing mix in B2B. In the practical part, summarized theoretical knowledge is related to the application of B2B marketing in Schwarzkopf Professional, the professional hair cosmetics division at Henkel.
Keywords:
B2B markets; Business to Business marketing; marketing mix; professional hair cosmetics; B2B trhy; Business to Business marketing; marketingový mix; profesionální vlasová kosmetika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26865