Original title:
Vliv médií na vnímání vlastního těla s důrazem na problematiku estetické chirurgie
Translated title:
The influence of media on perception of the own body with emphasis on the issue of cosmetic surgery
Authors:
Vančurová, Olga ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Skokanová, Dagmar (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje estetické chirurgii jako trendu moderní doby. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část se dále dělí na pět kapitol. První, druhá a třetí kapitola se zabývají vysvětlením pojmů plastická a estetická chirurgie, historií plastické a estetické chirurgie a vybranými zákroky. Čtvrtá kapitola pojednává o provedených výzkumech v oblasti estetické chirurgie, o medializaci estetické chirurgie a o současných trendech. Pozornost je věnována také současným požadavkům na lidské tělo. Pátá kapitola teoretické části se věnuje vlivu médií a reklam na vnímání vlastního těla. Praktická část je pojata formou rozhovorů s odborníky z praxe. Cílem rozhovorů bylo především zjistit názory odborníků na danou problematiku a jejich pohled na věc.The bachelor thesis is related to the cosmetic surgery as a trend of the modern times. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part is divided into five chapters. The first, second and third chapter deal with the explanation of the terms plastic and cosmetic surgery, history of plastic and cosmetic surgery and the chosen procedures. The fourth chapter discusses the researches carried out in the field of cosmetic surgery, the medialized of cosmetic surgery and the current trends. The attention is also paid to the current demands on the human body. The fift chapter of the theoretical part is devoted to the influence of media and advertisement on perception of human body. The practical part is conceived in the form of interviews with the experts. The main goal of the interviews was to find out the opinions of experts on the topic and their point of view.
Keywords:
advertisement; cosmetic surgery; cult of youth and beauty; media; plastic surgery; estetická chirurgie; kult mládí a krásy; média; plastická chirurgie; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25707