Original title:
Návrh strategie rozšíření produktu Kofola na rakouský trh
Translated title:
Draft strategy for expansion of product ,,Kofola" to the Austrian market
Authors:
Klímová, Eva ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První část práce popisuje teorie mezinárodního marketingu. Druhá část se zabývá analýzou firmy a značky Kofola na českém trhu a shrnuje základní specifika expanze firmy na Slovensko, do Polska, Maďarska a Ruska.Závěrečná část práce je poté věnována analýze rakouského trhu sycených nápojů a návrhu marketingové strategie pro vstup Kofoly na něj.The first part of the thesis describes the theories of international marketing. The second part deals with analysis of the company and brand Kofola at the Czech market, and summarizes the basic specifics of the company's expansion to Slovakia, Poland, Hungary and Russia. The final part is devoted to analysis of Austrian soft-drinks market and drafts a strategy for Kofola there.
Keywords:
international marketing; Kofola; marketing strategy; soft drinks; Kofola; marketingová strategie; mezinárodní marketing; nápoje; soft drinks
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27008