Original title:
Heineken na českom trhu - analýza sortimentu
Translated title:
Heineken in Czech republic- product protfolio analysis
Authors:
Pavlišin, Dominik ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Avrat, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá analýzou sortimentu spoločnosti Heineken Česká republika, a.s. Na základe teoretických východísk, som tieto poznatky aplikoval v praktickej časti, kde som porovnal jednotlivé značky sortimentu spoločnosti. Práca analyzuje strategické podnikateľské jednotky v portfóliu, porovnáva ich s konkurenciou a poukazuje na možné ohrozenia alebo naopak výhody na trhu. Práca by mala čitateľovi, umožniť komplexný pohľad na sortimentnú politiku spoločnosti Heineken Česká republika, a.s.Bakalářská práce se zabývá analýzou sortimentu společnosti Heineken Česká republika, a.s. Na základě teoretických východisek jsem tyto poznatky aplikoval v praktické části, kde jsem porovnal jednotlivé značky sortimentu společnosti. Práce analyzuje strategické podnikatelské jednotky v portfoliu, porovnává je s konkurencí a poukazuje na možné ohrození a nebo naopak výhody na trhu. Práce by měla čitatelům umožnit komplexní pohled na sortimentní politiku společnosti Heineken Česká republika, a.s.Bachelor thesis analyzes the product portfolio strategy of Heineken Czech republic, joint-stock company, by using the theoretical basis and applying this knowledge in a practical part. In this part I compare different brands of portfolio. Paper analyzes the strategic business units (SBU's) in the product portfolio, comparing them with competitors and revealing a possible threat or benefit on the market. Work should help reader, to have a comprehensive view on the product portfolio strategy of Heineken Heineken Czech republic, joint-stock company.
Keywords:
Beer; Heineken; Product portfolio; Heineken; Pivo; Sortiment
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26858