Original title:
Význam body image v marketingovej komunikácii
Translated title:
Importance of body image in marketing communication
Authors:
Váradyová, Monika ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] V tejto bakalárskej práci sa venujem problematike body image v marketingovej komunikácii so zameraním na zobrazovanie ženského tela v reklamách. Teoretická časť obsahuje základne definície z oblasti marketingovej komunikácie, médií, reklamy a body image. Praktická časť je venovaná obsahovej analýze vybraných časopisov a dotazníkovému šetreniu.V této bakalářské práci se věnuji problematice body image v marketingové komunikaci se zaměřením na zobrazování ženského těla v reklamách. Teoretická část obsahuje základní definice z oblasti marketingové komunikace, médií, reklamy a body image. Praktická část je věnována obsahové analýze vybraných časopisů a dotazníkovému šetření.This work is dedicated to the issue of body image in marketing communications with a focus on displaying the female body in advertisements. The theoretical section contains basic definitions of the marketing communication, media, advertising and body image. The practical part is devoted to content analysis of selected journals and the questionnaire.
Keywords:
body image; marketing communication; media; body image; médiá; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27105