Original title:
Prodej zájezdů přes Internet a jeho vliv na cestovní ruch
Translated title:
Tour internet sale and its effect on the tourist industry
Authors:
Štěmenko, Dmitrij ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Vaško, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o změnách na trhu cestovního ruchu vzniklých v důsledku internetového prodeje zájezdů. V první kapitole práce shrnuje obecné informace o cestovním ruchu na území ČR. V druhé kapitole shrnuje informace o internetu a podnikání na internetu. Třetí kapitola popisuje aktuální problémy na trhu cestovního ruchu a předkládá možná řešení. Čtvrtá kapitola shrnuje informace o globálních distribučních systémech na trhu cestovního ruchu.The thesis deals with changes in the tourism market as a result of increase impact of internet sales of trips and related services. The first chapter summarizes the information about tourism in the Czech Republic. The second chapter summarizes information about the internet and making business through internet services. The third chapter describes the current challenges tourism market faces and presents possible solutions. The fourth chapter summarizes information about global distribution systems in the tourism market.
Keywords:
agent; internet; tourism; travel agency; trips; cestovní agentura; cestovní kancelář; internet; turismus; zájezd
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25468