Original title:
Marketing v hotelnictví
Translated title:
Marketing in the hotel industry
Authors:
Hřibalová, Tereza ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem první části této práce je shrnout teoretická východiska pro využití marketingu v hotelnictví. V druhé části pak tyto informace slouží k analýze marketingového mixu hotelu Atlantis Bahía Real, nalezení jeho silných a slabých stránek, stejně jako příležitostí a hrozeb. Poslední část práce je zaměřena na zformulování závěrů a doporučení pro zlepšení situace hotelu.The first part of the thesis is aiming to cover the basics of hotel marketing. Then, in the second part, this theoretical base is used to analyse the marketing mix of the Atlantis Bahía Real hotel and to find its strenghts, weaknesses, opportunities and threats. The objective of the last part of the thesis is to summarize the findings and make recommendations to improve the situation of the hotel.
Keywords:
8P; Atlantis Bahía Real; hotel; marketing; services; Spain; SWOT analysis; 8P; Atlantis Bahía Real; hotel; marketing; služby; SWOT analýza; Španělsko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25692