Original title:
Ekonomická analýza fotbalového klubu SK Dynamo České Budějovice a.s.
Translated title:
Economic analysis of football club SK Dynamo České Budějovice a.s.
Authors:
Češka, Pavel ; Kotáb, Jiří (advisor) ; Ščiklin, Alexandr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Zhodnocení ekonomické situace klubu SK Dynamo České Budějovice a.s. představuje základní cíl této bakalářské práce. Jedná se především o aplikaci metod a nástrojů finanční analýzy spolu s rozborem příjmů a nákladů fotbalového klubu, které mají posoudit ekonomické zdraví klubu. Tento rozbor představuje především horizontální a vertikální analýzy aktiv a pasiv spolu s poměrovými ukazateli. Dále se bakalářská práce zabývá poptávkou po produktu klubu. Jedná se především o rozbor návštěvnosti klubu za sledované pětileté období, které začíná rokem 2005. To znamená, zda návštěvnost zápasů ovlivňuje hrací den či bodová úspěšnost týmu před samotným utkáním.The economic situation of football club SK Dynamo České Budějovice a.s. is the main objective of this Bachelor Thesis. To be more accurate, it particularly is the application of methods and tools of financial analysis together with analysis of revenue and costs of the football club. When implementing previous methods and tools of economic analysis, we will be able to assess the economic health of the club. This analysis is primarily focused on horizontal and vertical analysis of assets and liabilities. It also focuses on ratio indicators. Following section of the Thesis deals with demand for the product of the football club. Basically speaking, it is primarily an analysis of attendance at the club in a five-year period begging with year 2005. The main concern than is, if the particular day of the match or success of the team influences the attendance of match.
Keywords:
attandance; economical analysis; financial analysis; sport club; the demand after the product of sport club; ekonomická analýza; finanční analýza; návštěvnost; poptávka po produktu sportovního klubu; sportovní klub
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27191