Original title:
Sponzoring umění / Sponzoring a Art banking v Unicredit Bank
Translated title:
Sponsorship of art / Sponsorships and Art Banking of UniCredit Bank
Authors:
Stemberg, Audrey ; Tyslová, Irena (advisor) ; Wojciková, Marie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá oblastí sponzoringu umění se zaměřením na sponzoring a Art Banking v UniCredit Bank. Práce se věnuje základnímu popisu sponzoringu, jeho druhům a vysvětlení základních pojmů, popisu sponzoringu v praxi banky UniCredit Bank Czech Republic a.s. a popisu služby Art Banking v této bance. Cílem bakalářské práce je pomocí empirického průzkumu zjistit, jaké mají dotazovaní preference v oblasti kulturních institucí a akcí, provést vyhodnocení a na základě výsledků dotazníku navrhnout optimální cílové skupiny sponzoringu. Metodický postup dosažení cíle zahrnuje vymezení a definování pojmů, popis sponzoringu umění v UniCredit Bank, sestavení dotazníku, rozeslání dotazníků statisticky dostatečnému vzorci populace, zpracování a analýzu výsledků a připravení návrhu.This thesis deals with sponsorship of art especially focused on sponsoring and Art Banking at UniCredit Bank. The work contains sponsorship description, types and explanations of basic concepts, it describes the practice of sponsorships at UniCredit Bank Czech Republic and a description of a service at UniCredit Bank called Art Banking. The aim of the work is an empirical research to determine how respondents have preferences for which cultural institutions and cultural events, and make an evaluation based on results of the research to design an optimal target group of sponsorship. The used methodology to achieve the objective includes the definition of terms, the description of cultural sponsorship in UniCredit, compiling a questionnaire, circulation of questionnaires to statistically adequate samples of the population, processing and analyzing results and preparation of the final proposal.
Keywords:
donation; patronage; sponsorship; taxes; daně; dar; mecenášství; sponzoring
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27665