Název:
Využití nástrojů web 2.0 pro podporu týmové spolupráce
Překlad názvu:
The use of web 2.0 tools for supporting team collaboration
Autoři:
Dohnal, Martin ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je seznámit čtenáře s problematikou nástrojů pro podporu týmové spolupráce, které pracují v prostředí webu 2.0. Tyto nástroje umožňují lidem z různých zeměpisných lokalit efektivně spolupracovat, aniž by bylo nutné organizovat časově náročné a často neproduktivní osobní schůzky. Nástroje podporují týmy například tím, že zajišťují všem účastníkům projektu přístup ke sdíleným dokumentům. Teoretická část práce si klade za cíl, představit vybrané definice pojmů souvisejících s těmito nástroji -- pojmy kolaborace a web 2.0, a dále podat stručný přehled o existujících nástrojích pro podporu týmové spolupráce. Praktická část práce je zaměřena na popis jednoho konkrétního nástroje a to formou vypracování pokynů pro použití studenty ve výuce. Součástí praktické části je rovněž realizace průzkumu zkušeností studentů s používáním uvedených nástrojů. Průzkum je proveden formou dotazníkového šetření. V závěru autor hodnotí výsledky průzkumu.The purpose of the present thesis is to apprise a reader of issues of tools for supporting team collaboration via web 2.0. These tools allow workmates to effectively collaborate from different geographical locations without the need for organizing time-consuming and often unproductive meetings. For example, such tools support teams in the way that ensures an access to shared documents for all project co-workers. A theoretical part of the thesis aims to introduce select definitions of terms which relates to this tools -- the terms collaboration and web 2.0, and furthermore to give reader an overview of existing tools for supporting team collaboration. A practical part of the thesis is aimed at description of one particular tool in the form of instruction manual which can be used by students in the homework process. The practical part also includes realization of research on student's experience with introduced tools. The research has a form of questionnaire. Finally author evaluates results of the research.
Klíčová slova:
Glasscubes; kolaborace; týmová spolupráce; virtuální týmové nástroje; virtuální týmový/pracovní prostor; web 2.0; Glasscubes; team collaboration; virtual team tools; virtual team workspace; web 2.0
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28397