Original title:
Vnímanie privátnych značiek českými a slovenskými spotrebiteľmi.
Translated title:
The perception of private labels by Czech and Slovak consumers
Authors:
Nemčíková, Alica ; Hesková, Marie (advisor) ; Šalamoun, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce s názvom: "Vnímanie privátnych značiek českými a slovenskými spotrebiteľmi," bolo uskutočniť vlastný marketingový prieskum zameraný na vnímanie sortimentu pod označením "BIO" spotrebiteľmi, takisto aj na potravinársky biosortiment pod privátnymi značkami obchodných reťazcov pôsobiacich v Českej a Slovenskej republike. Na základe výsledkov prieskumu a analýzy trhu zhodnotiť momentálny stav a trendy na trhu s biovýrobkami a tiež priniesť závery a odporúčania týkajúce sa stratégie ďalšieho pôsobenia subjektov v biooblasti.Cílem diplomové práce s názvem: "Vnímaní privátních značek českými a slovenskými spotřebiteli," bylo provést vlastní marketingový průzkum zaměřený na vnímání sortimentu pod označením "BIO" spotřebiteli, rovněž na potravinářský biosortiment pod privátními značkami obchodních řetězců působících v České a Slovenské republice. Na základě výsledků průzkumu a analýzy trhu zhodnotit momentální stav a trendy na trhu s biovýrobky a také přinést závěry a doporučení týkající se strategie dalšího působení subjektů v biooblasti.The goal of diploma thesis entitled: "The perception of private labels by Czech and Slovak consumers" was to do own marketing survey, aimed on perception of assortment marked as "organic" by consumer, and as well on organic food assortment under the private labels of retail chains acting in the Czech and the Slovak Republic. Based on survey results and market analysis to assess the current status and trends on the market with organic products and also bring conclusions and recommendations concerned the strategies for further action in "ORGANIC" domain.
Keywords:
a brand; a consumer behaviour; a private label; consumer survey; organic farming; organic food; biopotraviny; ekologické zemědělství; privátní značka; spotřebitelské chování; spotřebitelský průzkum; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28743