Original title:
Marketing and Augmented Reality
Translated title:
Marketing a rozšířená realita
Authors:
Zelený, Martin ; Stříteský, Václav (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The main goal of this diploma thesis is to identify the usage of augmented reality in contemporary marketing practice and the expectations of marketers for the future use. This will be achieved by conducting a quantitative and qualitative research among existing creative and advertising companies. Secondary goal is introducing the concept of augmented reality from the theoretical point of view and also description of potential utilization based on known examples. The tools for the practical part are an online questionnaire and personal interviews.Hlavním cílem této diplomové práce je identifikovat využívání rozšířené reality v současné marketingové praxi a očekávání marketérů ohledně její budoucnosti. Toto bude docíleno provedením kvantitativního a kvalitativního výzkumu mezi existujícími kreativními a reklamními agenturami. Druhotným cílem je představení konceptu rozšířené reality z teoretického hlediska a popis možného využití založený na známých příkladech. Nástroji pro praktickou část jsou online dotazník a osobní pohovory.
Keywords:
Augmented reality; Marketing; Mobile advertising; Mobile marketing; Marketing; Mobilní marketing; Mobilní reklama; Rozšířená realita
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28886