Název:
Česká turistická klientela ve Francii
Překlad názvu:
Czech tourists in France
Autoři:
MIKANOVÁ, Silvie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je návrh optimalizace produktů pro současnou českou turistickou klientelu ve Francii. Dílčími cíly jsou identifikace návštěvnických segmentů české klientely ve Francii a vymezení variant návrhů optimalizace produktů pro vymezené české klienty ve Francii. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, které se zabývají mezinárodním cestovním ruchem, službami cestovních kanceláří včetně marketingového mixu, spotřebním chováním zákazníka na mezinárodním trhu cestovního ruchu, výjezdovým cestovním ruchem České republiky a pozicí Francie v mezinárodním cestovním ruchu. Praktická část obsahuje analýzu nabídky a poptávky a návrhy optimalizací produktu pro jednu významnou českou cestovní kancelář. Vybraným cílovým segmentem se stali čeští turisté jezdící na pětidenní autokarové poznávací zájezdy do Paříže. Pro tento segment byly na základě poznatků z analýzy nabídky konkurence a profilu návštěvníka a jeho požadavků navrženy tři varianty optimalizací produktu dané cestovní kanceláře. Optimalizace zájezdu do Paříže se týkaly hlavně snížení nákladů u poskytovatelů služeb, zlepšení kvality u ubytování a stravování.The main objective of this thesis is to propose a products optimization for current Czech touristic clientele in France. Partial aims are to identify visitor segment of Czech clients in France and to define variants of products optimization proposals for selected Czech clients in France. The theoretical part consists of five chapters and deals with international tourism, tour operators, including their services and marketing mix, consumption behaviour of customer on international tourism market, outbound tourism of Czech republic and position of France in international tourism. The practical part covers an analysis of supply and demand and product optimizations proposals for one Czech tour operator. Czech tourists going on Five-day Coach Package tours to Paris were selected as a target segment. There were proposed three variants of product optimizations for this group, based on information gained from an analysis of competitors´offer and a profile of a visitor and his requirements. The optimizations of Paris package tour mainly concerned costs reduction of service providers, quality enhancement of an accommodation and boarding.
Klíčová slova:
autokarový zájezd do Paříže; Francie; marketingový mix; mezinárodní cestovní ruch; optimalizace; Paříž; služby cestovní kanceláře; výjezdový cestovní ruch České republiky; zájezd; čeští turisté; Coach Package tour to Paris; Czech tourists; France; international tourism; marketing mix; optimization; outbound tourism of Czech republic; package tour; Paris; tour operator services Citace: MIKANOVÁ, Silvie. Česká turistická klientela ve Francii. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21742