Název:
Podpora začínajících učitelů
Autoři:
BIMKOVÁ, Dana
Rok:
2025
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Závěrečná práce se zabývá tématem podpory začínajících učitelů. V teoretické části je definován pojem začínající učitel a je věnována pozornost jejich podpoře. Zároveň se práce zaměřuje na uvádějící učitele, Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství a legislativní úpravu pozice začínajícího a uvádějícího učitele. Praktická část je založena na metodě kvalitativních rozhovorů se čtyřmi začínajícími učiteli, kde je podrobněji rozebrána jejich specifická situace ve školství. Cílem je porovnat výsledky rozhovorů s teoretickou částí a tím zjistit, jaká podpora je učitelům nabízena a jakou by uvítali sami začínající učitelé.The paper addresses the issue of support for beginning teachers. The theoretical section defines the concept of a novice teacher and discusses the forms of assistance available to them. It also focuses on mentor teachers, the Competency Framework for Graduate Teachers, and the legal regulation of the positions of both novice and mentor teachers. The empirical section is based on qualitative interviews with four beginning teachers and explores their specific situations in greater depth. The aim is to compare the interview findings with the theoretical part in order to determine what support is currently offered and what forms of support beginning teachers themselves would welcome.
Klíčová slova:
kompetenční rámec; mentoring; uvádějící učitel; začínající učitel; beginning teacher; competency framework; mentor teacher; mentoring Citace: BIMKOVÁ, Dana. Podpora začínajících učitelů. České Budějovice, 2025. závěrečná práce (). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/79265