Název:
Společenská odpovědnost firem jako nový faktor firemní konkurenceschopnosti
Autoři:
Bolfíková, Petra ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: Společenská odpovědnost firem (CSR) je pojem v posledních letech hodně populární, ačkoliv ne úplně nový. Spousta - především velkých, multinacionálních firem - byla donucena chovat se odpovědně ke své společnosti a ne ji využívat. Tlak především veřejnosti a spotřebitelů pomocí jejich kupní síly jim v podstatě nedal jinou možnost, pokud tyto firmy chtěly přežít i do budoucnosti. Společenská odpovědnost firem se dá využít ale i obráceně ? jako prevence a výhoda firmy. Nejenže CSR prospívá životnímu prostředí a společnosti jako takové, ale i firmě samotné tento koncept přináší spoustu výhod ? od snížení nákladů úsporou energie a odpadů, přes udržení a snadnější získávání kvalitních zaměstnanců až po snížení nákladů na risk management a zlepšení reputace. Ačkoliv se může zdát, že CSR je pouze pro velké firmy, opak je pravdou. Malé a střední podniky mají ke svému okolí daleko blíž než jejich větší protějšky a často už nějaké aktivity v rámci CSR provádějí, aniž by o tom věděly. Co těmto malým a středním podnikům chybí je strategie implementující CSR do každodenních činností firmy a prostupující celou firmu od nejvyššího vedení až po nejníže postavené pracovníky. Problémem je také malá komunikace CSR s okolím, časté příliš úzké chápání CSR jako pouhé firemní dárcovství a její zaměňování s marketingovým nástrojem a PR.
Klíčová slova:
CSR; iniciativy; konkurenceschopnost; malé a střední podniky; SMEs; společenská odpovědnost firem; standardy; udržitelný rozvoj
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/4800