Original title:
Vplyv obalu na spotrebitel´ské rozhodovanie při nákupe instantných pokrmov
Authors:
Belicová, Zuzana Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vlivem obalu na spotřebitelské rozhodování při nákupu instantních pokrmů. Ve vlastní práci je realizován průzkum s využitím technologie eyetrackingu a hloubkových rozhovorů. Na základě výsledků získaných ve vlastní práci je navržen model chování spotřebitele při instantních potravinách v souvislosti s obalem. Výsledky také poslouží jako podklad pro návrh doporučení pro toto odvětví.This thesis deals with influence of packaging on consumer purchase decisions of instant food. The practical part contents realized research made by eye tracking technology and in-depth interviews. Based on these results obtained from the practical part is created model of consumer behaviour in purchasing instant food in the context with the packaging. The thesis also suggests marketing recommendations which will be practically used in this area.
Keywords:
eyetracking; instantní jídla; obal; spotřebitelské rozhodování