Název:
Master Data Management
Překlad názvu:
Master Data Management
Autoři:
Jakoubek, Jiří ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Master Data Management (MDM) představuje poměrně nově se rozvíjející obor. Jak už sám název napovídá, jeho hlavním cílem je poskytnutí pravidel, metod a infrastruktury pro organizaci, využití a distribuci tzv. master dat tedy kriticky důležitých podnikových dat. Právce je rozdělena do dou částí. Cílem první, teoretické části je poskytnout odpovědi na základní otázky týkající se problematiky MDM. Zabývá se důvody vzniku MDM, vysvětlením pojmů master data a master data management, vymezením vztahu mezi MDM a ostatními podnikovými informačními systémy (ERP, SCM, CRM etc.), popisuje přínosy plynoucí ze zavedení MDM do podniku a některé ukazatele kvality dat. Dále definuje, kdo má zájem na zavedení MDM do podniku a kdo se jeho zavedení účastní a na závěr popisuje základní komponenty a služby, ze kterých MDM sestává. Druhá, praktická část má za cíl navrhnout postup při zavádění správy master dat v praxi. Popisuje technologie, pomocí kterých je tohoto cíle dosaženo a uvádí názorný příklad na reprezentativním celku master dat. Tato část je založena na zkušenostech z prostředí reálného projektu zpracovaného ve spolupráci se společností CleverDecision, s.r.o.Master Data Management (MDM) represents relatively newly emerging domain. The main objective of the MDM program is to provide policies, procedures, and infrastructures that support organization, exploitation and distribution of the enterprise master data. The work is divided into two elemental parts. Goal of the first part is to answer the principal questions related to the MDM. It deals with reasons of the origin of MDM and with explanation of master data and master data management. It determines the relations between MDM and other enterprise information systems (ERP, SCM, CRM etc.), describes contributions that can bring the implementation of MDM into the enterprise and shows some indicators of the data quality in the way of MDM. There is also specified who is interested in the implementation of MDM into the enterprise and who participates in this implementation. The end of the first theoretical part shows and describes MDM component and service model. The objective of the second, practical part is to project a technique of the administration of master data in practice. It describes technologies that help in achieving this goal and it also shows an example on the representative table of master data. This part is based on the practical experience on real project that was made in cooperation with CleverDecision, s.r.o.
Klíčová slova:
data; management; master; data; management; master
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/10306