Original title: Výuka angličtiny na českých středních školách z pohledu bilingvních žáků, kteří mají anglofonního rodiče či žili v anglofonní zemi
Translated title: Teaching bilingual adolescents for whom English is a heritage language or who have lived in an Anglophone country, and who are studying in Czech secondary school English classrooms: the students' perspective
Authors: Jirásková, Anna ; Gráf, Tomáš (advisor) ; Klégr, Aleš (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2015
Language: eng
Abstract: [eng] [cze]

Keywords: case study design; differentiated instruction; English as a foreign language; English language arts; gifted education; heritage language learners; heritage language teaching; language anxiety; language attrition; language proficiency; motivation; needs in the language classroom; returnees; angličtina jako cizí jazyk; angličtina pro rodilé mluvčí; diferenciace výuky; jazyková úroveň; motivace; ochabování jazykových schopností; případové studie; vzdělávací potřeby žáků; vzdělávání nadaných žáků; výuka žáků s anglofonními rodiči; úzkost; žáci po návratu z anglofonní země; žáci s anglofonními rodiči

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/67377

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-623480


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2024-08-17, last modified 2024-08-17


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share