Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a školním prostředí u dětí staršího školního věku sportovních a běžných tříd
Original title:
Zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a školním prostředí u dětí staršího školního věku sportovních a běžných tříd
Translated title:
Determining the Level of Psychological Exhaustion in Sports and School Environments Among Upper Primary School Children in Sports and Regular Classes
Authors:
Stehlíková, Adéla ; Prokešová, Eva (advisor) ; Kotlík, Kamil (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a školním prostředí u dětí staršího školního věku sportovních a běžných tříd Cíle: Cílem projektu bakalářské práce je zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a školním prostředí u dětí staršího školního věku sportovních a běžných tříd, dále také porovnání míry psychického vyčerpání ve školním prostředí žáků sportovních a běžných tříd. Metody: Tato práce byla zpracována metodou kvantitativního výzkumu pomocí dvou anonymizovaných dotazníků v online formě. Konkrétně pomocí dotazníku Athlete Burnout Questionnaire (ABQ) ke zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a School Burnout Inventory (SBI) ke zjištění míry psychického vyčerpání ve školním prostředí. Oba dotazníky jsou uznávanými nástroji pro měření syndromu vyhoření a byly adaptovány pro potřeby tohoto výzkumu. Dotazníky celkem vyplnilo 182 žáků ve věku 12 - 15 let. Z každého ročníku byly vybrány dvě třídy druhého stupně, vždy jedna sportovní a jedna běžná. Vyhodnocení dat proběhlo pomocí klíčů jednotlivých dotazníků, které obsahují postupy pro výpočet skóre, dále byla provedena deskriptivní statistika, po které následovala statistická analýza zpracovaných dat. Výsledky: Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že u psychického vyčerpání ve sportu vykazují sportovní třídy vysokou...Title: Determining the Level of Psychological Exhaustion in Sports and School Environments Among Upper Primary School Children in Sports and Regular Classes Objectives: The aim of this bachelor's thesis project is to determine the level of psychological exhaustion in sports and school environments among upper primary school children in sports and regular classes. Additionally, the project aims to compare the level of psychological exhaustion in the school environment between students in sports classes and regular classes. Methods: This study was conducted using a quantitative research method with two anonymized online questionnaires. Specifically, the Athlete Burnout Questionnaire (ABQ) was used to determine the level of psychological burnout in sports, and the School Burnout Inventory (SBI) was used to assess the level of psychological burnout in the school environment. Both questionnaires are recognized tools for measuring burnout syndrome and were adapted for the purposes of this research. A total of 182 students aged 12-15 completed the questionnaires. From each grade, two classes from the upper level were selected, one sports class and one regular class. Data evaluation was carried out using the keys of each questionnaire, which include procedures for calculating scores. Descriptive statistics...
Keywords:
burnout; free time; overload; physical aktivity; psyche; school; youth; mládež; pohybová aktivita; psychika; přetížení; volný čas; vyhoření; škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/191189