Original title:
Strategická práce se značkou v českých fotbalových klubech
Translated title:
Strategic work with brand in Czech football clubs
Authors:
Škvárová, Kateřina ; Opelík, Daniel (advisor) ; Crossan, William Morea (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Strategická práce se značkou v českých fotbalových klubech Cíle: Hlavním cílem této práce je zmapovat situaci v oblasti strategické práce se značkou a také k ní se vztahující oblasti ve vybraných českých profesionálních fotbalových klubech. Metody: V práci byla využita metoda kvalitativního výzkumu, která byla zastoupena dotazníkovým šetření. Dotazníkového šetření se zúčastnily kluby FORTUNA:LIGY a také vybrané kluby FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY. V šetření bylo využito široké spektrum typů otázek, aby došlo k co nejpřesnějšímu zmapování situace v oblastech vztahujících se k tématu ve fotbalových klubech. Výsledky: Práce umožnila zmapování oblasti strategické práce se značkou v českých profesionálních fotbalových klubech. Poskytuje rovněž náhled klubů na oblasti vztahující se k tématu a možnost vyjádřit svůj postoj k potenciálu značky v příslušném klubu stejně jako náhled na své slabé a silné stránky. Klíčová slova: sportovní marketing, brand, fotbal, FORTUNA:LIGA, FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA, Ligová fotbalová asociaceTitle: Strategic work with brand in Czech football clubs Objectives: The main aim of this work is to map the situation in area of strategic work with brand in Czech professional football clubs and others related areas. Methods: This thesis used quantitative method for fulfilling its aim, represented by questionnaire survey. Clubs of FORTUNA:LIGA and selected clubs of FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA were attended in the questionnaire survey. A wide range of question types were used within the survey, so it can provide as accurate mapping of the situation in clubs as possible. Results: This thesis allows situation mapping of strategic work with brand and its related areas. Furthermore, it provides insights from the club's perspectives on this area as well as areas related to this topic. Clubs expressed their perception of brand's potential, along with an overview their strong and weak spots. Keywords: sports marketing, brand, football, FORTUNA:LIGA, FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA, League football association
Keywords:
brand; football; FORTUNA:LIGA; FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA; League football association; sports marketing; brand; FORTUNA:LIGA; FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA; fotbal; Ligová fotbalová asociace; sportovní marketing
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/191521