Název:
Komparace požadavků talentových zkoušek na tělovýchovných fakultách v České republice
Překlad názvu:
Comparison of Requirements for Talent Tests at Physical Education Faculties in the Czech Republic
Autoři:
Šmejkalová, Jana ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Komparace požadavků talentových zkoušek na tělovýchovných fakultách v České republice Cíl práce: Cílem této práce je vytvořit komparativní studii, která porovnává požadavky talentových zkoušek na tělovýchovných a pedagogických fakultách v České republice pro bakalářské studijní obory Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání. Práce se zaměřuje na kvalitativní i kvantitativní požadavky, jejich náročnost a zastoupení v rámci přijímacího řízení na jednotlivých fakultách, s cílem vzájemně porovnat tyto požadavky. Metody: V této studii jsme použili komparativní metodu k analýze požadavků talentových zkoušek na tělovýchovných fakultách v České republice. Informace potřebné k analýze byly získány prostřednictvím analýzy dostupných internetových zdrojů Výsledky: Výsledky naznačují, že i přes rozdílné požadavky je možné provést detailní porovnání talentových zkoušek z plavání a atletiky. Obtížnější porovnání je zaznamenáno u disciplín gymnastiky, pohybových her a motorických testů, kvůli subjektivní povaze hodnocení Závěry: Závěrem lze konstatovat, že poznatky z této práce mohou sloužit jako podklad pro další výzkum v oblasti přijímacích zkoušek na tělovýchovných fakultách a mohou být užitečné pro instituce při úpravách svých přijímacích procesů s cílem zvýšit objektivitu a...Thesis Title: Comparison of Requirements for Talent Tests at Physical Education Faculties in the Czech Republic Thesis Objective: The objective of this thesis is to create a comparative study that examines the requirements of talent exams at faculties of physical education and pedagogical faculties in the Czech Republic for bachelor's degree programs in Physical Education and Sports with a focus on education. The thesis focuses on both qualitative and quantitative requirements, their difficulty, and their representation in the admission processes at individual faculties, with the goal of comparing these requirements. Methods: Comparative analysis was used to examine the requirements of talent entrance exams at physical education faculties in the Czech Republic. Necessary information was obtained through analysis of available online resources. Results: Results indicate that despite varying requirements, detailed comparison of talent tests in swimming and athletics is feasible. More challenging comparison is observed in disciplines of gymnastics, movement games, and motor tests due to the subjective nature of evaluation. Conclusion: In conclusion, the findings of this study can serve as a foundation for further research in the field of admissions tests at physical education faculties an may be...
Klíčová slova:
požadavky; přijímací řízení; talentové zkoušky; tělovýchovné fakulty; Česká republika; Admissions Process; Czech Republic; Physical Education Faculties; Requirements; Talent Tests