Original title:
Hry pro osobnostně sociální rozvoj
Translated title:
Games used for personal social development
Authors:
VŠETULOVÁ, Hana Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je vytvoření odborně podloženého programu pro osobnostně sociální rozvoj předškolních dětí založený především na pohybových hrách a činnostech. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojetí prosociálního chování a možnosti rozvoje dítěte. Praktická část spočívá v tvorbě projektu zaměřeného na osobnostně sociální rozvoj dítěte pomocí psychomotorických her a činností, jeho ověření a reflexi.The aim of this bachelor's thesis is to create a professionally supported program for the personal and social development of preschool children based mainly on movement games and activities of the concrete nursery school. The thesis consists of two parts. The theoretical part defines the concept of prosocial behaviour and the possibilities of child development. The practical part is based on the creation of a project focused on the personal and social development of the child using psychomotor games and activities, its verification and reflection.
Keywords:
Framework Educational Programme for Preschool Education; game; nursery school; preschool children; project; prosocial behaviour; děti předškolního věku; hra; mateřská škola; projekt; prosociální chování; Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Citation: VŠETULOVÁ, Hana. Hry pro osobnostně sociální rozvoj. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/61398