Original title:
3D herní svět v OpenGL
Translated title:
3D Game World in OpenGL
Authors:
Buchta, David ; Lysek, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá studiem moderních technik v počítačové grafice; návrhem a vytvořením aplikace, jež může sloužit jako jádro budoucímu hernímu enginu. V práci jsou vyzdviženy techniky tvorby rozsáhlých terénů, pokročilých stínů, generování fyzikálně založené oblohy a vykreslování velkého množství objektů. Závěrem je provedeno výkonnostní testování těchto modulů.
Focus of this master's thesis is a study of modern techniques in computer graphics and designing and developing custom application based on which could be developed new game engine. In this thesis are highlighted techniques for creating large terrains, advanced shadows, physically based sky rendering and drawing large set of objects. Finally, performance testing of these modules is performed.
Keywords:
3D game world; animated skybox; cascaded shadow maps; indirect drawing; OpenGL; physically based sky; shadow mapping; spatial indexing; SSAO; terrain; tesselation; 3D herní svět; animovaný skybox; dělení prostoru; fyzikální simulace oblohy; kaskádové stínové mapy; nepřímé vykreslování; OpenGL; SSAO; stínové mapy; terén; teselace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69566