Název:
Využití vačkového mechanismu jako náhrady klikového ústrojí spalovacího motoru
Překlad názvu:
Cam-shaft replacement of crank-shaft powertrain of combustion engine
Autoři:
Suk, Jakub ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá možností nahrazení klikového mechanismu spalovacího motoru vačkovým převodem. V úvodní části práce jsou navrženy základní parametry motoru s tímto typem převodu. Následně je navrženo několik typů zdvihových křivek vačky, podle požadavků na průběh zdvihu. Dále je v práci vypracován konstrukční návrh základních částí motoru, detailně je řešena konstrukce tělesa vačky.Poslední z kapitol je simulace funkčnosti virtuálního modelu. V závěru jsou zhodnoceny výsledky a porovnány výhody a nevýhody takovéhoto typu motoru.
Diploma thesis deal with possibility cam-shaft replacement of crank-shaft powertrain of combustion engine. In exordium work are designed basic engine data herewith type powertrain. Subsequently is designed several types stroke curves of lobe, after needs on course stroke. Further is in work elaborate engineering design body motor, in detail is solve construction body lobe. In last of capitol is evulate functionality virtual model. At the close are reviewed record and compared benefits and disavantages such engine type.
Klíčová slova:
ojnice; převod; vačkový mechanismus; zdvihová křivka; cam mechanism; piston rod; stroke curve; transmission
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/3122