Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Kritické zhodnocení společenské odpovědnosti vybrané mezinárodní organizace jakožto faktoru ovlivňující konkurenceschopnost
Original title:
Kritické zhodnocení společenské odpovědnosti vybrané mezinárodní organizace jakožto faktoru ovlivňující konkurenceschopnost
Translated title:
Critical Evaluation of concrete MNE’s CSR as a competitiveness factor
Authors:
Sušilová, Vendula ; Miklíček, Petr (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Hlavním cílem této diplomové práce je kritická analýza strategie společenské odpovědnosti (CSR) firmy Lush Cosmetics Limited (Lush) a objevení vztahu mezi CSR aktivitami a konkurenceschopností. Teoretická část práce představuje teorie soutěže a koncept společenské odpovědnosti. Následuje diskuze studií vztahu dlouhodobé konkurenceschopnosti firmy and složek CSR. Analytická část zjišťuje CSR aktivity společnosti Lush pomocí hybridu Porterovy analýzy hodnotového řetězce a obsahové analýzy hlavních komunikačních kanálů společnosti. Teoretické závěry z první kapitoly posloužily jako základ pro konstrukci online dotazníkového šetření na téma zákaznické percepce CSR a společnosti Lush. Autor kriticky hodnotí CSR strategii Lushe, diskutuje průsečíky mezi CSR, zákazníky a konkurenceschopností, a taktéž poukazuje na možná zlepšení.
The diploma thesis main aim is to critically evaluate corporate social responsibility (CSR) strategy of Lush Cosmetics Limited (Lush) and explore the relationship between CSR activities and competitiveness. The theoretical and literature review part of the thesis introduces the theory of competitiveness and corporate social responsibility concept. Moreover, the literature on the relationship between long-term competitiveness and CSR dimensions are discussed. The analytical chapter explores Lush’s CSR activities through the hybrid of Porter’s value chain analysis and content analysis of the company’s main communication channels. The findings of the theoretical review serve as a foundation for the construction of the online survey investigating customers perception of CSR and Lush. Author critically evaluates the Lush’s CSR strategy, discusses linkages between company’s CSR, customers and competitiveness, and highlights where improvements could be made.
Keywords:
konkurenční výhoda; korporátní filantropie; kosmetický průmysl; mezinárodní organizace (MNE); Společenská odpovědnost organizací (CSR); competitive advantage; corporate philanthropy; Corporate social responsibility (CSR); cosmetic industry.; multinational enterprise (MNE)
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/180673