Název:
Konstrukce 1/4 modelu vozidla pro testy tlumičů
Překlad názvu:
Design of 1/4 car model for damper testing
Autoři:
Jaroš, Petr ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce modelu vozidla pro testy tlumičů vozidel, kterým lze simulovat reálné zavěšení kola vozidla (do maximální hmotnosti automobilu 1 970 kg) i tzv. lineární závěs kola. K dimenzování a odvození základních parametrů zařízení slouží lineární matematický model vozidla se 2 DOF (Degrees Of Freedom) a data z rešerše. Práce obsahuje popis lineárního matematického modelu a jeho výstupů (zrychlení odpružené hmoty a síly působící na odpruženou hmotu), popis navržené konstrukce, popisy provedených simulací (statická, modální a harmonická analýza v prostředí softwaru ANSYS Workbench 2020 R2) a koncepční návrh úprav navržené konstrukce za účelem dalšího možného využití k testování jízdních kol.
This thesis deals by the design of 1/4 car model for testing vehicle dampers, which can be used to simulate the real suspension of a vehicle wheel (up to a maximum car weight of 1,970 kg) and the so-called linear wheel suspension. A linear mathematical 1/4 car model with 2 DOF (Degrees Of Freedom) and data from literature search are used to design and derive the basic parameters of the device. The thesis contains a description of the linear mathematical model and its outputs (acceleration of the sprung mass and forces acting on the sprung mass), description of designed device, descriptions of created simulations (static, modal and harmonic analysis in ANSYS Workbench 2020 R2) and conceptual design of the modifications this device for another possible use for testing of bicycles.
Klíčová slova:
lineární matematický model vozidla se 2 DOF; model vozidla; neodpružená hmota; odpružená hmota; car model (quarter car test rig); linear mathematical model of quarter car with 2 DOF; sprung mass; unsprung mass
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/197382