Original title:
Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech
Translated title:
Combustion Engine Ignition and Fuel Injection Control (Engine Motormanagement)
Authors:
Nejedlý, Vladislav ; Mikulčík, Aleš (referee) ; Hájek, Vítězslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
V bakalářské práci na téma Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech jsem se převážně zabýval systémy používanými v dnešních automobilech. Tato práce podrobněji pojednává o jednobodovém a vícebodovém systému vstřikování paliva, uvádí jejich součásti a popisuje funkčnost uceleného systému.
In bachelor’s thesis on themed Combustion engine ignition and fuel injection control (engine motormanagement) i predominantly dealt with systems used in modern motor cars. This thesis enlarges on a monopoint and a multipoint system fuel injection, it mentions their components and describes functionality of the integrated system.
Keywords:
BMM (Bosch Mono-Motronic); carburetter; compression-ignition engine; direct fuel injection; ECOTRONIC; four-stroke engine; SIMOS 2P; spark-ignition engine; Two-stroke engine; BMM (Bosch Mono-Motronic); Dvoutaktní motor; ECOTRONIC; karburátor; přímé vstřikování paliva; SIMOS 2P; vznětový motor; zážehový motor; čtyřtaktní motor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/15463