Original title:
Výuková aplikace stránkování paměti
Translated title:
Educational Application of Memory Paging
Authors:
Nechvátal, Petr ; Janoušek, Vladimír (referee) ; Smrčka, Aleš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá návrhem a implementací výukové aplikace pro stránkování paměti.Úkolem této aplikace je pomoci studentům pochopit a procvičit si některé koncepty ohledněstránkování paměti. Umožní studentům napsat části těchto konceptů a vidět na vizualizaci,jak jejich kód pracuje při simulaci paměťového systému. Aplikace bude implementovánajako webová aplikace v HTML, CSS a JavaScriptu. Server se bude starat o překladuživatelského kódu, bude desktopová aplikace. Tato práce se zaměřuje na popis stránkovánípaměti a technologie, které byly použity pro tuto práci a návrhem aplikace. Také obsahujepopis implementace a testování této práce.
This master's thesis deals with design and implementation of educational application forpaging. Goal of the application is to help students understand and practice some conceptsfrom paging. It will allow students to write parts of these concepts and see how their codework on visualization of simulation of memory system. Application will be implemented asa web application in HTML, CSS and JavaScript. Server, which will be taking care ofcompiling of user code will be a desktop application. This thesis mainly describes pagingand technologies which will be used for this thesis and application design. It also describesimplementations and testing of this work.
Keywords:
JavaScript; MMU; page fault.; page tables; paging; React; single page application; virtual memory; websockets; JavaScript; jednostránková aplikace; jednotka správypaměti; MMU; React; stránkování; tabulky stránek; virtuální paměť; výpadek stránky.; websokety
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/84848