Original title:
Umělecké zobrazení scény
Translated title:
Artistic Scene Visualization
Authors:
Benda, Jan ; Tóth, Michal (referee) ; Kobrtek, Jozef (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je prostudovat vybrané metody nerealistikého uměleckého zobrazení (cell shading, pencil sketch shading, watercolor shading) a napodobit dané techniky při vykreslování objektů ve 3D prostoru s použitím knihovny OpenGL. Oblastí využití těchto technik je široké - od grafických aplikací, přes počítačové hry až po animované filmy. Tato práce popisuje návrh a implementaci těchto technik: cell shading, skica tvořená tužkou a akvarelová malba.
The goal of this work is studying of selected artistic scene visualization (cell shading, pencil sketch shading) and simulate these techniques in the rendering of objects in 3D space using OpenGL. Applications of these methods is wide - from graphical application, through computer games to animated films. This work describes design and implementation of these methods: cell shading, pencil sketch shading and watercolor shading.
Keywords:
art; artistic scene visualization; C++; cell shading; computer graphic; OpenGl; pencil sketch shading; watercolor shading; akvarelová malba; C++; cell shading; OpenGL; počítačová grafika; skica tvořená tužkou; umělecké zobrazení scény; umění
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62212