Název:
Namrzavost upravených zemin v podloží vozovky
Překlad názvu:
Frost susceptibility of improved soils to pavement subgrade
Autoři:
Lorenc, Daniel ; Špaček, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Táto diplomová práca sa zaoberá problémom účinku mrazu na zeminy v podloží cestných komunikácii. Teoretické časť porovnáva spôsoby skúšania miery namrźavosti vo vybraných krajinách Európskej Únie a v Českej republike. Ďalej vysvetľuje princíp namrźania podložia vozovky. Cieľom praktickej časti je porovnanie priamej a nepriamej metódy stanovenia miery namŕzavosti v Českej republike a pokúsiť sa nájsť súvislosť medzi mierou namrízavosti a Kalifornským pomerom únosnosti CBR alebo okamžitým pomerom únosnosti IBI.
This diploma thesis deals with the issue of the effect of freezing on soils in subgrades of road structures. The theoretical part compares methods of determining the frost susceptibility of soils used in selected countries of the European Union and the Czech Republic. It also explains the principle of frost heave in subgrade layers. The aim of the practical part is to compare the direct and indirect method of determining frost susceptibility in the Czech Republic and the California bearing ration CBR or the immediate bearing ratio IBI.
Klíčová slova:
kalifornský pomer únosnosti; miera namŕzavosti; mrazový zdvih; Namŕzavosť; okamžitý pomer únosnosti; podložie vozovky; priama skúška namŕzavosti; zlepšené zeminy; ľadové vločky; California bearing ration; frost heave; frost heave test.; Frost susceptibility; ice lenses; immediate bearing ratio; rate of frost susceptibility; road subgrade; stabilized soils
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/70793