Název:
Posun k servisně orientované ekonomice a jeho dopad na strategii firmy
Překlad názvu:
Shift to Service-Oriented Economy and Its Impact on Corporate Strategy
Autoři:
Šmerda, Jiří ; Staníček,, Zdenko (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstrakt: [eng][cze]
Práce představuje v širším kontextu paradigmata servisně orientované ekonomiky a ukazuje jejich vliv na podnikové a firemní strategie. Pokouší se dát dohromady tradiční modely podnikových a firemních strategií s nově vznikající vědou o službách. Práce ukazuje hlavní myšlenky servisně orientované ekonomiky v porovnání s tradiční produktovou ekonomikou. Jako výsledek srovnání práce poukazuje na potřebu nového přístupu k byznysu, který vychází z aktuálního dění ve světě. Práce přináší sadu doporučení pro formulace podnikových a firemních strategií v servisní ekonomice. V praktické části jsou výsledky demonstrovány a použity pro strategii ve vybrané firmě.
The work introduces service-oriented economy paradigms in a broader context and shows their influence on corporate and business strategies. It tries to put together traditional corporate and business strategy models and the new emerging service science. The work points out major ideas of the service-oriented economy in a confrontation with the traditional product-oriented economy. As a result of the comparison, the work shows a need for a new approach in business behavior coming out of current efforts in the world. As the final result, the work brings in practical set of recommendations for corporate and business strategy formulation in service economy. In the practical part of the thesis, the results are demonstrated and applied to the strategy of a selected company.
Klíčová slova:
business strategy; corporate strategy; Management and Engineering; service economy; Service Science; service strategy; service system; service view; service-based economy; service-oriented economy; SSME; strategic management; byznys strategie; ekonomika založená na službách; Management and Engineering; Service Science; servisní ekonomika; servisní pohled; servisní strategie; servisní systém; servisně orientovaná ekonomika; SSME; strategické řízení; strategický management; strategie firmy
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/15920