Název:
Procedurální animace lidské chůze
Překlad názvu:
Procedural Animation of Human Walk
Autoři:
Klement, Martin ; Žák, Pavel (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
V této práci je popsána implementace programu, zobrazujícího procedurální animaci lidské chůze. Program používá takzvanou skeletální animaci, kdy rozpohybováváme virtuální kostru pomocí přímé a inverzní kinematiky, a pak podle této kostry transformujeme vrcholy 3D modelu člověka. Nastavení vah kostí pro jednotlivé vrcholy se provádí metodou obálek, model je načítán z formátu "ASE". Aplikace je psána v jazyce C++ a pro vizualizaci je použita knihovna OpenGL s rozšířením GLUT.
This thesis describes the implementation of the program displaying procedural animation of human walk. This program uses the so-called skeletal animation, in which a virtual skeleton is being moved by a forward and inverse kinematics, and subsequently the vertexes of the 3D model of a human are transformed in accordance to the skeleton. Setting of the weight of the bones for individual vertexes is done via the envelope method, the model is loaded from the "ASE" format. The application is written in the C++ programming language and for the visualization the OpenGL library with the GLUT expansion is used.
Klíčová slova:
3D grafika; animace; CCD; formát "ASE"; inverzní kinematika; OpenGL; skeletální animace; skinning; vertex a fragment shader; 3D graphic; animation; CCD; format "ASE"; inverse kinematic; OpenGL; skeletal animation; skinning; vertex and fragment shader
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55843