Original title:
VIZUÁLNÍ IDENTITA PRO DESIGNÉRKU ŠPERKŮ
Translated title:
VISUAL IDENTITY FOR JEWELLERY DESIGNERS
Authors:
Bierská, Tereza ; Homola, Ondřej (referee) ; Kögler, Žaneta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění Abstract:
[cze][eng]
Vizuální styl pro dvojici designérek a jejich značku Palma de Alma. Navrh strategie propagace a vhodné prezentace pro začínající kreativní studio. Výsledný výstup práce zahrnuje fotografické filtry určené na objektivy pro digitální zrcadlovku a také smartphone. Filtry vytvářejí deformaci obrazu, která je způsobena broušeným sklem a tvoří tak celkovou vizuální podobu značky. Dále práce zahrnuje logotyp, vizitky a webové stránky prezentující výrobky designérek.
In this thesis a visual style for the brand Palma de Alma and a strategy for promotion and presentation for a new creative studio is proposed. The results of the thesis contain filters for a digital single-lens reflex camera and a smartphone, which alter the image in order to create the overall image of the brand. A proposal of a logotype, a business card and a website is also included.
Keywords:
jewellry designers; photographic filters; studio promotion strategies; visual identity; webdesign; designérky šperku; fotografické filtry; strategie propagace studia; vizuální identita; webdesign
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/64759