Original title:
Slovní hry jako nástroj pro získání jazykových dat
Translated title:
Word Games for Acquiring Linguistic Data
Authors:
Koriťák, Jan ; Otrusina, Lubomír (referee) ; Smrž, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na problematiku návrhu a implementace jednoduché slovní hry pro hádání slov na základě jejich opisu. Výstupy hry jsou anotovaná slovní data, která se dále dají použít např. jako základ pro sestavení obdoby opisového slovníku. Hra se skládá ze dvou komunikujících částí - klientské, která se stará převážně o vyobrazení hry a serverové, výpočetní části. Pro implementaci bylo využito moderních webových technologií především pak klientského JavaScriptu a serverového Node.js.
This thesis focuses on design and implementation of a basic word game for guessing given word with knowledge of its paraphrase. The output of the game is annotated word data, which can be further used as a base in creation of parallel of paraphrase dictionary. The game consist of two mutually communicating parts - the client part, which mostly takes care of displaying the game interface and the server part, which takes care of the actual computation. There were used modern web technologies during implementation, especially client-side JavaScript a server-side Node.js.
Keywords:
annotation; game; guessing; JavaScript; key words; Node.js; paraphrasis; word; anotace; hra; hádání; JavaScript; klíčová slova; Node.js; parafráze; slova
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56604