Original title:
Návrh marketingového mixu společnosti
Translated title:
The Marketing Mix Proposal in the Company
Authors:
Kaňa, Vojtěch ; Ostrý, Vlastimil (referee) ; Novák, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá marketingovým mixem fotbalového klubu FC Zbrojovka Brno. Celá práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola definuje základní teoretické termíny v pojetí marketingu. Hlavním cílem druhé kapitoly je analyzovat samotný fotbalový klub na základě získaných teoretických poznatků a marketingového výzkumu. Nejdůležitější kapitolou práce je ta třetí, která popisuje návrhy změn a kroků ke zlepšení stávajícího marketingového mixu klubu. Poslední kapitola práce věnuje pozornost ekonomickému zhodnocení navrhovaných změn.
The diploma thesis deals with marketing mix of football club FC Zbrojovka Brno. Thesis contains four main chapters. The first chapter gives a definitions of basic theoretical terms in general view of marketing. The main aim of the second chapter is to analyse football club itself on the basis of gained theory knowledge and market research. The most important chapter is the third, which describes suggestions of changes and steps to improve current marketing mix of the club. The last chapter pays attention to economic evaluation of suggested changes.
Keywords:
Marketing; marketing mix; Porter’s competitive forces model; questionnaire.; SLEPT analysis; sports club; SWOT analysis; dotazník.; Marketing; marketingový mix; Porterův model konkurenčního prostředí; SLEPT analýza; sportovní klub; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39907