Original title:
Marketingový mix společnosti
Translated title:
Marketing Mix of Company
Authors:
Vénosová, Tereza ; Sedláček, Jaroslav (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu současné situace fitness centra na Konečné za pomoci zejména marketingového mixu a situačních analýz. Tyto rozbory jsou opřeny o teoretická východiska, která jsou uvedena v první části práce. Stěžejní část práce je potom věnována návrhům na zefektivnění stávajícího marketingového mixu, což by mělo vést především k lepší konkurenceschopnosti analyzovaného fit centra.
The main goal of this bachelor thesis is to analyze the current situation of fitness centre “na Konečné” using especially analysis of marketing mix and situation analysis. These analyses are based on the theoretical knowledge, which are mentioned in the first part of the thesis. The most important part is aimed on the effectiveness of the current marketing mix and the possible improvements that can be made and which should lead to improved competitiveness of the fitness centre.
Keywords:
Marketing; marketing mix (product; marketing research.; place; Porter five forces analysis; price; promotion); SWOT analysis; cena; distribuce; Marketing; marketingový mix (produkt; marketingový průzkum.; Porterův model pěti sil; propagace); SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/27584